woensdag, mei 12, 2010

Zwerfgroep



Voor het eerst in bijna dertig jaar heb ik een rugzak..... eh  ... om denk ik. Het komt er op neer dat er opeens aan allerlei kanten wat uitsteekt. Morgen ga ik met Sirtjo beginnen aan een zwerfgroep-tocht, over de Utrechtse heuvelrug. Vier dagen op pad met je hele hebben en houwen op je rug. 

Vroeger deed ik dat vaker. De essentie van kamperen met de Zwerfgroep van de NTKC, is dat je alleen het broodnodige bij je hebt. Een vorm van overleven voor mensen met een goed gevulde pinpas onder handbereik. Ik vermoed dat het nauwelijks gaat verschillen met vroeger, al waren die Zwerfgroepers wel altijd een beetje spullenfetisjist.

Ik heb behalve wat extra eigen gewicht nu ook een iPhone bij me. Ik zit er nu in de trein dit bericht op te rammelen. Maar ik vrees dat we wel in een bos zullen zitten, zonder stroom en zonder bereik. Dus wellicht pas tot zondag, wanneer uw scribent als de soldaat die het nieuws van de vrede even was ontgaan. uit de donkere wouden van Centraal Nederland tevoorschijn wankelt. Over en uit.