woensdag, mei 19, 2010

Spuugzat

Ik ben het spuugzat. Gisteren zei de vriendelijke huisarts, na me beklopt en beluisterd te hebben, dat ik verkouden was. Ik protesteerde: vijf dagen tegen de veertig graden koorts en dat heet dan verkouden? De dokter lachte en verzekerde me dat de hoogte van de koorts er niet zoveel toe doet en dat het best een week kan duren. Maar als ik daar gelukkiger van werd wilde hij het best een infectie van de hogere luchtwegen noemen.

Dat was gisteren. Vandaag gaat het spel onverminderd verder: koppijn en koorts. Ik ben het werkelijk spuugzat en dien bij deze een officiƫle klacht in.

Er zijn ook mensen die echt een probleem hebben.

7 Comments:

Blogger Marco said...

Beterschap!
Veel vocht, in de dekens blijven, veel rust en happy thoughts!

Medici, ze lijden gewoon allen aan post traumatic stress disorder, van al die jaren geneeskunde en allerlei andere gruwelen.
Laat u zich anders laten nakijken door meneer Weisscher!

8:55 p.m.  
Anonymous Wyneke said...

Hmm derrie. Ik schiet u te hulp: maak iets ongekends zoals kip met chocoladesaus. Of ga sterren kijken! Sterkte!

10:06 p.m.  
Blogger Marco said...

Kip met chocoladesaus?
Luister niet, meneer, dat geniepige vrouwmens zit in het complot!

10:33 p.m.  
Blogger Frank Blaakmeer said...

Dank Maco, je hebt zeker gelijk! Kip met chocola!

8:43 a.m.  
Blogger Frank Blaakmeer said...

Dank Wyneke, sterren kijken is een leuk idee.

8:43 a.m.  
Anonymous Gerhard Binkhorst said...

Frank, shake hands, je beschrijft precies mijn symptomen.

Beterschap,

Gerhard

11:51 a.m.  
Blogger Salomon said...

Ik zou hier nu een verhaal kunnen houden over adviezen, remedies, of andere dingen in die richting. Ik zou een haatpreek kunnen houden op koorts; een lofrede op de tijd dat het weer goed gaat; of een bepaald voedingssupplement kunnen voorstellen (schijfje citroen dubbelvouwen met een stuk knoflook erin, dat doen ze in oostbloklanden). Maar ik vind dat ik nu al wel genoeg geschreven heb in dit vierkante vakje.

Ceterum censeo Blaakmeerinem et Binckhorstinem esse beterwordem, in potjeslatijn. Laatstgenoemde mag de zin zo nodig (ahum) corrigeren wat mij betreft.

Beterschap!

7:05 p.m.  

Een reactie posten

<< Home