vrijdag, maart 26, 2010

Griep

Het begint met pijn in ingewanden. Een halve dag later blijf ik anderhalf uur in de lerarenkamer zitten omdat ik geen puf heb om naar huis te fietsen. Eenmaal thuis slaan de vlammen me uit. Griep.

Als er iets is dat ik haat aan griep dan is het de lange nacht. Om de haverklap word je wakker. Je strompelt naar het toilet. Wat daar gebeurt schrijf ik maar niet op. Enigszins opgelucht krabbel je terug, en na een uur herhaalt het ritueel zich. Dat alles in het donker, geen flauw benul van tijd.

Koortsdromen waren vroeger mooier. Ik herinner me ze nog van toen ik een jaar of tien was, abstract waren ze, het ging over ruimte en tijd. Alles was anders, maar het was ook kraakhelder. Ik heb bijna nooit koorts meer, maar gisternacht waren de dromen gevuld met herhalingen waar ik geen vat op kreeg.

Gisteravond om een uur of acht kwam ik uit bed, na drie uur slaap. Willemijn zat met een bord op schoot op de bank. De geur van warm eten maakte me bijna misselijk. Zojuist, twaalf uur later, heb ik voor mezelf twee eieren gebakken. Er is vooruitgang.

5 Comments:

Anonymous Michelle said...

Na Beute ook jij aan de spelfouten? Wordt je wakker?

Was het zo erg dat je niet naar Feyenoord bent gegaan woensdag, of was die overwinning zo vanzelfsprekend dat deze niet vermeld hoeft te worden?

Beterschap!

8:35 p.m.  
Blogger Frank Blaakmeer said...

Hee, je leeft nog. En inderdaad, ik had een kaartje en ben er niet geweest.

11:11 p.m.  
Blogger Clear Mind Press said...

beterschap.
Ik heb een Blaakmeer-aanval, ik lees al je blogs. Erg leuk en goed etc etc

4:17 a.m.  
Anonymous Michelle said...

Ik leef nog, bij vlagen.

Wat erg dat je zo ziek was dat je er niet bij was. Maargoed, jij bent rijk en hebt een seizoenskaart, dus jij mag naar de finale.

Mocht je een feel-good-moment nodig hebben, dan beveel ik dit aan: http://soundcloud.com/rtvrijnmond/compilatie-feyenoord-fc-twente

12:53 p.m.  
Blogger Nils von der Assen said...

Hé Blaak, hopelijk kan dit je een beetje opbeuren: donderdag 20 mei staat Gert Vlok Nel in Tivoli. Denk dat ik zelf ook ga!

http://www.tivoli.nl/agenda/informatie/atid/233436/datum/do-20-mei-2010/titel/GERT+VLOK+NEL

5:58 p.m.  

Een reactie posten

<< Home