donderdag, februari 25, 2010

Ik ben acht


Op weg naar huis van Appie, de worteltjes, wat melk, een biertje, brood, alles in de fietstas achterop, valt het me opeens in, als een donderslag bij licht bewolkte hemel: doe het andersom: ga tegen de klok in.

Tot nog toe dacht ik met de klok mee: Iowa, Missouri, Kansas, Nebraska, enzovoorts. Maar dan eindig je onbestemd met Wisconsin en eventueel Michigan. Mwaahh.

Doe het eens andersom. Bespaar op de vlaktes van North Dakota, doe eerst de prachtige Badlands van ND en dan de sprakeloze Badlands van SD. Groei in plaats van krimp. Snel dan door de prairie in Nebraska en Kansas. Wie weet waar je dan nog tijd voor hebt.

Oklahoma, Texas, Louisiana, Arkansas, Tennessee, Missouri, Illinois.

En wie weet nog meer. Ik ga me nu echt vier maanden lang elke dag rijk rekenen. Ik wil niet een beetje, ik wil alles.

3 Comments:

Anonymous Jaap said...

Een kleine waarschuwing: toen B. en ik onze reis down under voorbereidden zijn we ook geswitcht van clockwise naar counterclockwise. Dat was vooral vanwege jaargetijde en te verwachten temperaturen, en neef Rick wees ons op het bijkomende voordeel van minder brandstof wegens binnenbocht.
Maar in de USA rijden ze gewoon rechts! Houd je budget in de gaten.

9:07 a.m.  
Blogger Niels said...

Ik zou ook de binnenbocht nemen. Dan ben je ook sneller.

10:44 a.m.  
Blogger Frank Blaakmeer said...

He Niels, jij vond die Kemkers toch een sufferd. Mooi woord trouwens.

11:08 a.m.  

Een reactie posten

<< Home