maandag, augustus 17, 2009

Boeken


Er staat een nieuw boekenkastje op de gang, in elkaar geknutseld van gezaagde planken MDF. Twee keer gegrond, één keer gelakt, er is zorg aan besteed. Mooi kastje, al zeg ... nou ja.

Nu het kastje gevuld is met alle niet Nederlandse fictie die we hebben blijft in de kamer een boekenkast met gaten over. Dat was ook de bedoeling. De boekenkast moet kunnen inademen. Uitademen zien we later wel weer.

Het existentiële probleem doet zich nu voor in welke volgorde de overgebeleven boeken de kast in mogen. Nu staat de bovenste rij, waar zelfs ik niet bij kan, gevuld met boeken over geschiedenis, chronologisch opgesteld. Dat is onhandig. Het is het soort non-fictie waar je nog wel eens naar grijpt.

Misschien moet de kast per kolom gevuld en niet per rij. Dan krijg je per categorie altijd een paar sukkels die bovenin moeten en is het leed gelijkmatig verdeeld. Hoe zullen we beginnen? Met de koningin der wetenschappen: de theologie mag links bovenin het bal openen. Daarna volgt geschiedenis, dan filosofie en zo verder en zo voorts.

Hé, ik dacht dat ik een probleem had. Wat is het leven toch aangenaam. En nog twee weken tot de eerste schooldag. Grijnzende groet vanaf het thuisadres. Zometeen komt mijn zusje. Gezellig.

1 Comments:

Anonymous willemijn said...

per kolom lijkt mij altijd logischer dan per rij. maar ja, wie ben ik....

9:53 p.m.  

Een reactie posten

<< Home