maandag, juli 13, 2009

Zwarte ster

Geef me vijf minuten om me uit de voeten te maken, zegt de taxichauffeur die ons bij het autoverhuurbedrijf afzet. Ik had hem verteld dat ik voor het eerst van mijn leven in een rechts gestuurde auto ga rijden. De auto blijkt een gitzwarte sportieve uitvoering van de Vauxhall Astra. Opel zouden wij zeggen en dat klinkt al een stuk profaner.

Half Edinburgh is op de schop genomen. Je hebt hier omleidingen met een omleiding. Dat we onze route vinden is een wonder. Het schakelen met de linkerhand blijkt een fluitje van een cent, maar het rechts zitten is heel merkwaardig, al maakt het het links rijden een stuk logischer. Het zweet staat me op de rug, maar eigenlijk gaat het prima. We zijn de stad nog niet uit of Willemijn zegt: hé hé, in je neus peuteren tijdens het rijden is pas op dag drie."

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Pas op met neuspeuteren in lege straten en op rotondes! En verder: geniet! En schrijf!

JV

11:45 p.m.  

Een reactie posten

<< Home