maandag, februari 02, 2009

Terp bij nacht


Het was bij het huis op de terp. Ik zat beneden aan straat op een keukenstoel te kijken naar het verdwijnende licht. Een vijftigtal meters verderop zaten een man en een vrouw in de berm. Om niet de indruk te wekken dat ik naar hen keek draaide ik mijn stoel een kwartslag naar links. Het uitzicht was hier warempel nog mooier. Ik liep de terp op naar het huis om een fototoestel te halen, maar toen ik terugkeerde was het licht al weg.

Bij de voorbereideing van het eten vielen er tomaten van het aanrecht. "Pas op, de tomaten!" zei Sirtjo. Na het eten was er enige verwarring waar ik woonde. Moest ik met de trein naar Den Haag, of kon ik morgenochtend op de fiets naar Groningen? Ik moest naar Den Haag.

Toen ik me even later realiseerde waar ik was, constateerde ik langzaam en tevreden dat ik niet meer hoefde te reizen. Het was half zeven.