maandag, februari 04, 2008

Oh la la!

Volgens de officiele berichten spreken de Franse leerlingen heel goed Engels, maar de werkelijkheid blijkt weerbarstig. Ik mag ze een les geven over de vraag hoe een reclamefilmpje werkt, want dat moeten ze, samen met hun Nederlandse gastheren en mevrouwen, zelf gaan maken. Het is weer eens wat anders dan foto's nemen van Den Haag, en je moet toch wat op zo'n uitwisseling.
Gelukkig wil de oudste van de twee Franse leraressen graag vertalen. Of ze beseft dat ik versta wat ze zegt weet ik niet precies, maar ze maakt mijn betoog veel mooier en welluidender dan het is. Ik zwijg en luister bewonderend toe. Of kan je dat zo niet zeggen, in het Nederlands? Taal is moeilijk hoor. En als je tegen een Fransman zegt: "Je ne parle pas Français, pas un mot," dan geloven ze je vreemd genoeg niet. En het is toch echt waar, op die zeven woorden na.

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

acht woorden teug? en dat noemt zich wiskundeleraar.....

8:27 p.m.  
Blogger Frank Blaakmeer said...

Zeven anonieme sukkel!

9:38 p.m.  
Blogger Marco said...

Stiekem wou ik ook iets zeggen over de 8 woorden, maar goed dat iemand anders die fout al had gemaakt... Volgens mij heeft u expres dat instinkertje gemaakt :P

11:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

8:00 a.m.  
Blogger anish said...

Die Fransen kunnen inderdaad haast geen Engels, die van mij gelukkig wel :P

8:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat kinderachtig om mijn reactie te verwijderen, kheb namelijk wel gelijk!

En u ook ;) !

11:40 p.m.  

Een reactie posten

<< Home