woensdag, januari 30, 2008

twee tot de vierde keer drie

Vanmorgen werd ik toegezongen door een vierde klas, op een moment dat mij uitkwam. In de derde die volgde ging het heel anders. Ik wist niet dat ze het wisten, en opeens gingen ze luidkeels zingen. Ik ging maar braaf op een stoel staan.
Bij thuiskomst was er een kaart van Joost, waar ik erg blij van werd, en een Groningse van mijn zus Tineke: "Joa, felesitoatiedainst hier .... Slim felesiteerd!" Mijn zus studeert namelijk Gronings. Echt waar.
Bij de snelle maaltijd met het bord op schoot voor het eerst in jaren aandachtig naar mijn favoriete Sesamstraat-personage gekeken: het koekiemonster. Het koekiemonster is geniaal. Zijn rechteroogpupil flappert een klein beetje, maar zijn linker stuitert wild op en neer. Prachtig.
In de avond volgde het cadeautje van de club. Dat viel een beetje tegen, al was het een mooie wedstrijd, met vooral in de eerste helft een goed spelend AZ, en in de tweede helft een bij vlagen stormachtig en onweerstaanbaar Feyenoord. Helaas, verder dan 2-2 kwamen we niet. De adrenaline spoot door het lijf, dat wel. Het is nog best hard werken, dat jarig zijn.

10 Comments:

Blogger Suzanne said...

Meneer!! Ik wist het niet! Gefeliciteerd!!!!! xx Suzanne

8:10 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

gefeliciflapstaart;)

11:39 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

In plaats van kaarten.

12:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gefeliciteerd!

2:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik wist het ook niet, schaamte..
Alsnog gefeliciteerd!

7:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Nog gefeliciteerd! En hoe waren de 48 smints? :D

9:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Met m'n vader zit ik je blog nog even te bekijken en die ziet ineens dat je een 'rat' bent. Hij zegt: het jaar van de rat is vol van activiteiten en vernieuwingen. Een goed jaar om met een nieuwe baan te beginnen, een nieuw product te lanceren of in het algemeen een verse start te maken en jawel, te trouwen... Dat je 't even weet. Uiteindelijk betekent 't maar een ding: gefeliciteerd! Ook van de rest hier in Harlingen dus :)
Amarinsk (en Rob).

10:53 p.m.  
Blogger Unknown said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

11:31 p.m.  
Blogger Marco said...

zeg amarinsk, moet je niet mr blaakmeer op verkeerde ideƫen brengen, straks gaat ie op een andere sgool werken!

11:32 p.m.  
Blogger chenminghui said...

polo ralph lauren outlet online
canada goose outlet
coach outlet
michael kors outlet
coach outlet store online
nfl jerseys wholesale
adidas outlet online
canada goose jackets
longchamp
canada goose jackets
chenminghui20180326

5:37 a.m.  

Een reactie posten

<< Home