zaterdag, september 15, 2007

VVD

Dat ik me nog eens zorgen zou maken over de VVD, dat had ik niet verwacht. Het populisme in de politiek neemt angstwekkende vormen aan. In mijn bekrompen visie kan je het landsbestuur het beste aan politici overlaten. Echte politici, eventueel met een sigaar in het hoofd, die in achterkamertjes hun ding doen. En dan gaat de belasting omhoog of omlaag, al naar gelang de conjunctuur. Prima. Het beste zou zijn om regeringen van de samenstellingen PvdA-CDA, CDA-VVD, PvdA-VVD en CDA-PvdA in een eindeloze tombola aan het roer te laten.
Mijn plan vereist een VVD van tussen de 20 en 30 zetels. Een stevige conservatieve liberale partij, met leuke dixieland. De dixi ontbrak vandaag. Helaas. Rita Verdonk, een vrouw zonder programma en met een vocabulair van precies zestien woorden gaat ze leegvreten. Rutte had gelijk, dat snapt elke politicus. Maar hij krijgt het niet. Ik maak me zorgen. Echt.

1 Comments:

Blogger Marco said...

ik bemoei me niet met politiek, zorgt alleen voor overbodig gedoe voor mijn grijze hersencelletjes

8:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home