woensdag, september 19, 2007

Kaftan

Nee, dit is Ella Vogelaar niet. Mocht ze willen. Het is een mooi meisje in een kaftan. Ella Vogelaar droeg op prinsjesdag geen kaftan en werd er toch over gekapitteld. De minister moet voor de eigen cultuur kiezen en zo een statement maken. Nou ja, een verklaring. Balkenende op klompen, Bos in een blauw geruite kiel. De majesteit met tulpen. Oh nee, die komen uit Turkije, oorspronkelijk. Toch? In Turkije zijn ze islamitisch en doen ze alsof het niet zo is. Heel fout land.
Ministers moeten aardappels eten, met bloemkool. Geen paƫlla (dat is ook niet lekker), en helemaal geen Cous-Cous (dat is helaas wel lekker). Het woord Nasi Goreng durf ik niet eens te bedenken. Of is dat wel Nederlands cultuurgoed, qua een stukje koloniaal verleden? Ik heb een beetje leiding nodig op dit vlak. Na de kledingvoorschriften van Geert en Rita zullen binnenkort de spijswetten wel volgen. Ze zijn immers vooral voor de vrijheid! Ik hoop wel dat cultuurgoed een beetje te vreten is.

1 Comments:

Blogger Jason said...

Mijn vader heeft me ooit verteld dat de rijsttafel een Nederlandse uitvinding is.

4:18 p.m.  

Een reactie posten

<< Home