dinsdag, juli 03, 2007

Voor Klaas en zijn pappie en mammie :-)


Psalm

Met het eerste koper in de tuin
vallen vier okkernoten als houten muzieknoten
met droog gedokker op tafel. Domisolsi.
In de rododendrons spannen spinnewebben
hun verwachtingspatroon. Zo bijna. Zo nabij.

Zoals het nog nazomert diep in oktober.
Ik heb. Ik heb zin. Ik heb zin in
zinderen, zo lang als een zinken dak in de zon.
Zo nu. Zo wanneer.

Ik ben al bezig met herinneren, maar
het is nog zo vandaag, zo graag.
Hier en daar wordt paars uitgevonden
en vazen om het in te doen.
Een takje. Enkelvoud. Zo weinig. Zo veel.

Zoals de reus die een postzegelgroot
fotootje bewaart van zijn reuzin.
Zo groot en zo klein is alles.
Zo alles.

(Herman de Coninck)

4 Comments:

Blogger Suzanne said...

Echt heel erg mooi!

6:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat is Dodisolsi?

voor de rest mooi gedicht hoor

en namens de hele klas: kunt u voortaan zelf uw wiproefwerken maken:D

7:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wieg

Geur van honing,
en jonge melk
van een nestdiertje
dat slaapt,
een ademhalen van dons.
En speurbaar
aan de neusvleugels
de geur van wat gebeurd is :
geboorte,
geheim.


Ida Gerhardt

Dit is mijn aubade! (Vind deze stiekem mooier dan de jouwe!)
J

9:26 p.m.  
Blogger THiOoTje said...

ja, kreeg m weer niet af....
(als respons op marijn over wiskunde) natuurlijk ligt dat in zeer zekere maten aan mij, maar toch....
mooi gedicht trouwens;)
skennen

12:07 a.m.  

Een reactie posten

<< Home