woensdag, juni 27, 2007

"Be in China"

Gelukkig, ik heb me een jaar vergist. Vorig jaar, in Antalya, kreeg ik het prachtboek 'Eclips' cadeau van Robert Sexton, de fotograaf uit Ohio die in ons hotel verbleef (en de maker van de foto hiernaast). In de avonduren, op het dakterras van het hotel, een Turks biertje onder handbereik, spraken we uitgebreid met de Amerikaanse gasten over wat ons te wachten stond. Hoe zou het weer zich houden, wat is de beste plek, hoe gaan we er naar toe?. Het draaide erop uit dat we Robert en zijn metgezel Steve meenamen in onze huurauto naar een parkje aan de kust onder de stad, alwaar we getuige waren van een schitterende zonsverduistering.
Dat boek van Robert, daar had ik uitgebreid in zitten bladeren, boven op het dakterras. Op de ochtend voor de eclips zei hij: "Houd het maar, ik pik thuis wel een nieuw exemplaar op. Het is in de uitverkoop." Ik stribbelde natuurlijk tegen en vroeg toen hij aanhield wat hij er voor wilde hebben. Robert zei: "Be in China."
Maar ja, be in China kost centjes, en die hebben we op het moment echt helemaal niet. Maar zojuist, speurend op de eclips-sites, ontdekte ik dat de grote Chinese eclips pas in augustus 2009 plaatsvindt, en niet in 2008, zoals ik dacht (dat rijmt). In de zomervakantie. Moet kunnen.

2 Comments:

Blogger Jason said...

Misschien kan ik mijn vader ompraten om er dan ook heen te gaan met mij, want het lijkt mij ook wel gaaf om een keer zo iets mee te maken.

8:29 p.m.  
Blogger Xander Michiel Beute said...

Gesproken als een ware Sorghvlieter, Jason. Chapeau!

12:06 a.m.  

Een reactie posten

<< Home